Als utopi

Jostein Laugaland (Jostein.Laugaland@it.his.no)
Wed, 27 May 1998 12:23:57 GMT +1

> Date: Wed, 27 May 1998 11:17:08 +0200 (METDST)
> From: Alf Lund <Alf.H.Lund@statvoks.no>
> To: Jostein Laugaland <Jostein.Laugaland@it.his.no>
> Cc: KK-forum <klassekampen-forum@aksess.no>
> Subject: Re: Det fargerike svar

Takk for svar.

Først må eg orsaka for litt frivol avslutning sist ( "No livnar det i
lundar" på Nordpolen.) Det var ikkje ille meint. Dei menneske ein
verdsett som likeverdige snakkar ein friare til. Må ein sløre
nedvurderer ein lettare folk. Det er fali det. Nok om det.

Kommentar til Alfs utopi.

Eg tyder deg i pakt med tida og globaliseringa. Du stryk
landegrenser. Det grenselause samfunn. I neste omgang er kan hende
draumen å gi alle e-postadresser og likeverdige identifikasjonsbrikke
fridd frå nasjonale og religiøse stengsel.

Marx og Lenin hadde lik visjon: å få endeleg bukt med det etniske og
religiøse vanvidd dei kalla det. Om du ikkje er på rett spor er du i
det minste i gamle ruinar. Kollekivisme er nå bytt ut med
individualisme tufta på supernasjonalisme. Sekelet går
mot slutten og det nye tusenårsriket står for døra - med
Paradislunden og full pakke for pakketuristanre? (Det siste var mine
og ikkje dine ord.)

Kva med Stålsett og Solstad hand i hand på siste sjarmøretappe, ein
smertefri Doloresa opp Karl Johan til kongepalasset i
palmesus? Er det realistisk. Dag har gifta seg i kyrkja og snart kjem
vel den snuskmørke natteravn etter ? (Så er vi klar til å oppleve
båe ballane i nettmaskane samstundes.) Supergoal for superknoll ( og
suttetott), med andre ord. Heia Norge!

Demokratiet fell når nasjonalstaten fell. Men pytt, pytt seier nok
dei udemokratiske. Nasjonalsten krev lojalitet og felles identitet.
Nasjonalstaten gir auka tryggleik for demokrati og ytring. Eg har
tiltru til eit 17.mai som ein vern om eit fargerikt fellesskap med
slike verdier. Og eg har stor mistilit til Salimi og co. Vil han
revolusjonere verda for auke menneskeverd så start i
Pakistan. Slikt arbeid ligg betre til rette for Salimi enn for meg.
(KK-forum høver betre for meg)

Dei to-kulturelle må velja lojalitet for å verta fullverdige
borgarar. Slik syn er eg ikkje åleine om. Eg har vist til
Umet Necef og etterlyst ein debatt. Men den gong ei. I staden møter
Tron Andersen fram med nedrige klengenamn. Den mannen er ikkje sann.
I Norge er fantefylgje for feigt og hyllekoret for naivt til noko
open debatt.

Ubetinga nasjonal lojalitet må du visa i utenriksteneste, militær,
politi og så vidare. Må du ikkje det?

Like verd er sjølvsagt, uansett hudfarge. Men eg har inga ferieland
å fly til, eg har ei feriestrand å sykle til. Skal vi ta vare på
miljø må vi slutte å fyge som trekkfuglar og globalisere
mindre. Slik finst det framleis mange spørsmål å ordskifte om.

Jostein

> On Tue, 26 May 1998, Jostein Laugaland wrote:
>
> (om det fargerike fellesskap:)
> > Ideen lyder finfin, bevares. Men framleis vil knapt nokon opplyse
> > om kva ideen fullt ut er? Er det eit Mini-FN tufta på
> > supernasjonalisme, eller er fellesskapet tufta på norsk kultur med
> > personleg ansvar for eigne røtter. Det siste ein sjølvsagt ting
> > forresten. Eg har sett slik diskusjon i danske aviser, og sitert
> > ein av debattantane, sosilogen Umet Necef. I Norge vert vi
> > einsretta av Hylland Eriksen som seier tvert om Necef. Kvifor slik
> > einsretting her heime? Kva står dei fargerike SV-ane for? Eg, har
> > spurt, men ingen svarer. Veit dei ikkje?. Det trur eg ikkje.
>
> Vel, Jostein. Jeg er ingen partipolitiker, men likevel skal du i korte
> trekk få høre om "Alfs utopi":
>
> Alle i samfunnet (hele planeten Jorden) aksepterer at alle mennesker er
> mennesker og derfor likeverdige og med de samme rettigheter. Hvor man er
> født, hva man heter, hva man tror på, hvor man bor, hvilket språk man
> snakker eller hvem man går til sengs med har ingen innflytelse på den
> enkeltes rettigheter. Problemer og konflikter som oppstår løses av de
> involverte, eller av en nøytral tredje part som alle involverte har tillit
> til. Politi, grenser, militærvesen og tollsatser er derfor unødvendig. I
> små, selvstyrte enheter samarbeides det om produksjon av primærgoder som
> mat, klær og husly. Det er opp til den enkelte enhet selv å avgjøre sin
> organisasjonsform.
>
> Så langt utopien. Hva så i dagens samfunn?
>
> Noen har bedre kår enn andre, både hva materielle og åndelige goder
> angår. Noen nærmest velter seg i overflod og siteres villig vekk i avisene
> når de lirer av seg noen velvalgte ord. Andre lever under forhold som de
> færreste av oss er i stand til å forestille seg. Verdens fordeling av mat,
> klær og husly er skrikende urettferdig.
>
> Det er ikke rart at enkelte mener en revolusjon må til. Men vi har
> tidligere sett at revolusjoner, gjennomført med de edleste hensikter,
> ikke har bragt verden nærmere paradiset. Man har snakket om en nødvendig
> periode med "proletariatets diktatur" for å hindre et tilbakefall til
> tidligere syndige forhold.
>
> Jeg tror årsaken ligger i at en væpnet revolusjon ikke gjør annet enn å
> fjerne noen folk fra sine maktposisjoner, for så å erstatte dem med nye.
> Skal verden endres, må menneskenes innstilling til fenomenet "makt"
> endres. Det oppnår man ved først å revolusjonere seg selv. Man må gjøre
> seg i stand til å leve i pakt med drømmene sine, gjøre seg uavhengig av
> troen på at noen trengs "for å styre". Det er her alle revolusjoner har
> slått feil. Teoriene mangler tro på at menneskene vil det beste, at tvang
> er nødvendig for å gjennomføre det gode samfunn. Så lenge de radikale,
> endringshungrige mennesker holder fast på sin tro på tvang og maktmidler,
> vil verden forbli som den er: voldelig og undertrykkende. La troen på det
> gode i mennesket slippe til, og start med deg selv. Verden er det du tror
> den er.
>
> Alf Lund
>
Jostein Laugaland , HiS Postboks 2557 Ullandhaug
4004 Stavanger
Tlf 51 83 10 16 email: jostein.laugaland@it.his.no
Fax 51 83 10 42