Pluralisme og rasisme

Jostein Laugaland (Jostein.Laugaland@it.his.no)
Sat, 23 May 1998 20:45:44 GMT +1

> From: bismo@online.no (Mathias Bismo)
> To: klassekampen-forum@aksess.no
> Subject: Re: Pluralisme og rasisme
> Date: Wed, 20 May 1998 22:16:32 GMT

Tilsvar til Bismo
>
> Det er slett ikke pluralistiske samfunn folk flykter fra.
> Aftab-familien var for eksempel medlemmer av en dissenter-sekt i
> Pakistan, og ble derfor utstøtt. Det er nettopp fordi man går mot
> pluralisme at folk får problemer.

Eit pluralistisk samfunn høyrest flottare ut enn det er. USA må leva
opp til normen. Eit slikt samfunn får større ulikskap og meir
kriminalitet som varemerke. For pluralisme er ein form for
liberalisme med plural normoppløysing.. Og apropos
Aftab. I Pakistan må familien i det miste ha trusfeller. I Norge har
dei truleg ingen.

>
> Ehh...en kristen kultur som nedkjempet Hitler? Når ble Sovjetunionen
> kristent?

Russland høyrer til vestleg kultur i så måte.
Nasjonalskaldane Tolstoy og Dostovjevski er av dei mest
kristne forfattar som finst. Dostovjevski si truvedkjenning er
berømt: "Går sanninga til sist ein veg og Jesus motsett,
følgjer eg Jesus". Det er kruttstrek tru. Og når det gjeld
muslimsk kultur så trur eg neppe dei hadde stått mot Hitlers
antisemittisme, snarare har dei teke over retorikken.

> Men du har et poeng når du skriver at alt kan fremavle både gode og
> dårlige sider. Da benekter du samtidig din egen påstand om at det
> ligger i kristendommens vesen å være god.

Det har ikkje eg påstått. Eg har påpeika ein evig kamp mellom
godt og vondt. Og om vi reknar ytringsfridom og demokrati til det
gode, har desse vunne fram i vår kultur, og elles ikkje.
Kommunismen og elitekulturar elles byggjer motsett; på diktatur og
einsretting.

> Men la oss snu den siste historien. En innvandrer fra for eksempel
> Iran (la oss kalle ham en religiøs dissenter, kanskje et medlem av
> Tudeh-partiet som ble kastet ut i 1979?) blir i Norge til stadighet
> utsatt for nettopp rasisme. Er det rart at vedkommende ser ned på
> nordmenn generelt?

Nå brukar mange ordet rasisme ukristisk, og dømet ditt må
korrigerast. Studieleiar på HiS seier at
ulike kulturar godtek ikkje avslag på studieopptak. Til
sist endar det ofte med rasisme-skuldingar. At iraneren
finn kulturen her annleis enn heime, er noko heilt anna. Det må han
berre godta.

> Når det gjelder eksemplet ditt, må jeg bare beklage innvandrernes
> oppførsel. Men oppførselen som sådan er ikke grunnet deres etniske
> opphav. Det er et kulturelt fenomen som følge av nasjonalsjåvenisme
> blant nordmenn.

Det er for enkelt å skulda norsk kultur i alt. Det må òg stillast
krav motsett veg.

Det er denne jeg vil til livs. Derfor er jeg blant
> annet sterk tilhenger av et arrangement som 17. mai for alle.

Er du revolusjonær er det naturleg å bryte ned det som er. "Ein ny
himmel og ei ny jord". Er ikkje målet så for tusenårsriket?

For å
> sitere Jo Benkow: "Det sentrale er ikke hva vi kan lære innvandrerne,
> det er hva de kan lære oss."

Nå ville ikkje eg sitert Benkow. "Guds utvalte folk" står for
mange hardbalne tankar motsett av det du må naturleg meine om
dette.

Eg vel heller trubaduren Svein Tang Wa i Stavanger. Med
kinesisk bestefar har han både framandt namn og utsjånad. Men som
Dag og Tid skriv i siste nummer: Byen elsker Svein Tang Wa og han
elsker byen sin. Det er rett. Eg veit knapt noko så
stavangersk som Tang Wa.

Det handle om identitet og lojalitet. Hylekoret krev norsk
statsborgarskap punktum. Slike bør ikkje verta tiljubla
fullverdige medborgarar i landet.

jostein
>
> ---
> Mathias
>
Jostein Laugaland , HiS Postboks 2557 Ullandhaug
4004 Stavanger
Tlf 51 83 10 16 email: jostein.laugaland@it.his.no
Fax 51 83 10 42