Re: Y2K-problem bak togkatastrofen?

From: Bjarne Naerum (bjarne@bo.online.no)
Date: Wed Jan 05 2000 - 14:36:01 MET


Jeg er fullt enig med Garvik i det aller meste av det han skriver (se under),
og tror nok at hans analyse i store trekk er riktig. Men ikke her:

>Det ville vera lettvint og "bedageleg" for NSB og Jernbaneverket å
>skulde på år 2000 og datamaskiner.

Etter alt oppstyret og alle milliardene som er brukt på "Y2K", kan
slike problemer ikke være BARE BARE å skylde på nå. Særlig ikke når
"alle andre" har klart seg bra. Men enkelte "Y2K-ansvarlige" kan muligens
bli ofra som syndebukker. Andre i samme posisjon vil muligens nå gå ut
med opplysninger de ellers hadde skjult. Det kan uansett bli interessant
å se hvordan denne tekno-sosiale problematikken vil framtre i det næreste.

"Y2K" er mildt sagt et sammensatt og spennende fenomen, som framtidas
historikere - religionshistorikerne medregna - nok vil samle seg om for å
beskrive vår tid (inkludert de store ulikhetene, alle de som "Y2K" (-milliardene)
i beste fall bare er en vond vits for).

Bjarne Nærum

-----Opprinnelig melding-----
Fra: Oddmund Garvik <garvik@mail-vip.worldonline.fr>
Til: klassekampen-forum@aksess.no <klassekampen-forum@aksess.no>
Dato: 5. januar 2000 11:50
Emne: Re: Y2K-problem bak togkatastrofen?

>Le Mer, 05 Jan 2000, Bjarne Naerum a écrit :
>
>> Skulle det da likevel skje, at dataproblemer rundt årsskiftet fikk
>> tragiske konsekvenser -- som den verste togulykka i Norge til nå?
>>
>> --------------------
>>
>> Vi ser altså her at dataproblemer ved årsskiftet nå bekreftes.
>
>Det ville vera lettvint og "bedageleg" for NSB og Jernbaneverket å
>skulde på år 2000 og datamaskiner. Ser ein nærare etter, forstår ein at
>det er lite truleg, og at det nok ein gong er ei rekkje av "uheldige"
>faktorar, sjansespel og dårlege rutinar som ligg bak denne tragiske
>ulykka.
>
>I den rike oljenasjonen blir tryggleiken som vedkjem vanlege folk
>nedprioritert. Det er ikkje pengar det står på, det er vilje - politisk
>vilje. Til sjuande og sist er det snakk om menneskesyn.
>
>Ein ting er at ein ikkje ser seg råd med dobbelt skinnenett i landet
>der olja flyt, og rikdommen nesten er bespotteleg. Men når ein ikkje
>ein gong ser seg råd til å installere basale sikringssystem, som ATC
>(Automatic Train Control), er det noko som skurrar. Det heiter seg
>sjølvsagt alltid at pengane er på veg, er bevilga osb. Jernbaneverket
>seier at: "Rørosbanen er ikke utstyrt med ATC, men det er bevilget
>penger både for inneværende år og neste år for å starte arbeidet med å
>utruste Rørosbanen med ATC. Utbyggingen av dette systemet på
>fjernstyrte strekninger startet i 1980 og er således ennå ikke
>fullført. " Det har altså gått tjue år, og dei er enda ikkje ferdige...
>Er då jernbanenettet i Noreg så stort og uoverkommeleg?
>
>Les elles kva Jernbaneverket skriv under tittelen " Flere
>sikringssystemer ved jernbanen" :
>
>http://www.jernbaneverket.no/incoming/article.jhtml?articleID=319037
>
>Dei har ikkje ein gong radiosamband med togleiinga! Nei, dei fiklar
>med ein skarve mobiltelefon som attåt ikkje skal "brukes til å gi
>kjøretillatelser, men til nødmeldinger og generell informasjon." ...
>Det skulle ta seg ut om deler av flytrafikken t.d. fungerte likeins.
>
>Dei vil nok prøve å vri seg unna denne gongen som før. Dei kjem til å
>hulke framom mikrofonar og kamera ei stund. Det kjem til å
>bli skrive meterlange rapportar der ansvarsforholda smuldrar opp i
>ingenting. Det var diverre berre ei fatal hending...
>
>Her til lands slit me med oljesøl langs store deler av
>Atlanterhavskysten, etter at ein tretti år gamal papirbåt, under
>"bekvemmelighetsflagg" (Malta) og med underbetalte slavar frå den
>tredje verda, forliste for nokre veker sidan.
>
>Den indiske kapteinen blei arrestert, og forsøkt gjort til syndebukk,
>men det blei for grelt. Han blei sluppen ut att.. Rederiet er
>"virtuelt", og eigaren av olja, dei ansvarlege, det søkkrike
>oljeselskapet Total (+Fina/Elf), tar det heilt med ro. Det ventar på at
>stormen går over.
>
>Det er ikkje eigarane, dvs. aksjonærane som brettar opp armane og
>ryddar opp. Nei, det er hundrevis av friviljuge som nok ein gong
>stiller opp - slike som tykkjer det er for jæveleg å sjå at strender og
>natur blir øydelagd på denne måten. Og 21 år etter det katastrofale
>forliset til Amoco Cadiz, har ein ikkje funne andre metodar enn
>regntøy, gummistøvlar, river og spader som no blir delt ut til ubetalt
>friviljug mannskap, kystfolk og naturvener. Ein har satelittovervaking
>til dei utrulegaste oppgåver, men når det gjeld å detektere oljesøl,
>nyttar ein "gode, gamaldagse" metodar: visuelt søk frå båtar og fly, og
>så er jo alle i stand til å sjå olja når ho til slutt veltar inn over
>strender og svaberg.
>
>Lat oss vone at dette får opp augo til folk. Lat oss vone at alle som
>er i stand til å sjå kva som ligg bak desse "fatale" hendingane, også
>er i stand til å overtyde så mange mange som råd om at det er systemet
>det er noko gale med, "le capitalisme sauvage", den ville jakta på
>profitt koste kva det koste vil.
>
>Oddmund Garvik
>



This archive was generated by hypermail 2b29 : Thu Jan 13 2000 - 15:17:52 MET