Re: Elendig "180" på nett ved NTNU (

From: Olav.Bohnsdalen_at_itea.ntnu.no
Date: 07-09-99


     Hei Trond,
     
     Jeg forstår deg ikke. Selvfølgelig leste jeg innlegget ditt. Jeg har
     heller ingen interesse av å støtte dårlige produkt, uansett hvem som
     kommer med dem.
     
     Men poenget mitt er at det gikk ganske greit å få treff på det firmaet
     du søkte etter. Som deg prøvde jeg også "høegh leif" under de hvite
     sidene, bare med den forskjell at jeg fikk ett treff på det søket. Når
     en forsøker å nå et firma, synes jeg det er ganske intuitivt å sette
     inn etternavnet under gule sider. Det var aldeles ikke så håpløst som
     det du ga uttrykk for i din epost.
     
     
     Ellers synes jeg du trekker utrolige konklusjoner av det jeg skriver.
     
     Ut ifra det du skriver, har du allerede konkludert med at
     180-tjenesten på web er elendig. Det betyr i mine ører nærmest
     ubrukelig. Noe du påviser med et eksempel.
     
     Jeg tar tak i dette eksemplet og sier at det faktisk ikke er så ille,
     og at vi ikke ennå kan trekke den konklusjonen du legger opp til.
     
     Derved får du det til at jeg kommer med en programerklæring fra
     administrasjonen om at det ikke er grunnlag for å kreve et bedre
     brukergrensesnitt av Telenor og ihvertfall ikke ta noe initiativ for å
     bedre dette.
     
     Jeg synes du er utrolig flink til å utlede ting som andre ikke har
     sagt, og liker svært dårlig å bli lagt ord i min munn jeg verken har
     skrevet, sagt eller tenkt.
     
     
     Trond, jeg er NTNU-ansatt. Det betyr at vi er på samme side. Vi har
     alle interesse av et atskillig bedre brukergrensesnitt på tjenesten
     enn det vi har idag. Hovedspørsmålet nå er om tjenesten er så dårlig
     at vi ikke kan stenge adgang til 180-nummeret? Det er dette spørsmålet
     vi er uenige i. Dessuten vil vi alle kunne nå 180-tjenesten via
     sentralbordet vårt.
     
     Jeg ser ingen grunn til at vi skal ha en polemikk om hvordan
     administrasjonen tenker. Vi ønsker en best mulig tjeneste til lavest
     mulig pris. Det regner jeg vi alle er interesserte i.
     
     
     Hilsen
     Olav Bøhnsdalen
     



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 20-12-01 MET