Re: Elendig "180" pÕ nett ved NTNU (forts.)

From: Olav.Bohnsdalen_at_itea.ntnu.no
Date: 07-09-99


     Jeg er enig i at 180-tjenesten på web:
          - kan bli bedre, kanskje mye bedre
          - ikke er praktisk mulig å bruke i mange tilfeller
     
     For eks. har jeg også fått meldingen:
>Telefonnummer kan bare kombineres med
>søkeparameterne Privat/Næring/Offentlig.
     Men da prøvde jeg det samme søket en gang til, fikk jeg det resultatet
     jeg var ute etter.
     
     Jeg er imidlertid ikke enig i at 180-tjenesten på web er elendig.
     
     Som Trond Andresen søkte jeg etter firmaet:
>Høegh Leif & Co ASA
>
>22869700
     
     Først prøvde jeg (gule sider) "Høegh" og fikk 7 treff, deriblant det
     riktige.
     
     Deretter prøvde jeg "Høeg" og fikk 11 treff. Jeg prøvde også "høeg" og
     fikk 11 treff.
     
     Jeg finner bare 2 forklaringer på dette. Enten har Telenor de siste
     dagene korrigert feil i sin programvare, eller så liker ikke Telenor
     det Trond A. taster inn fra sin maskin.
     
     Dersom de fleste av oss får de samme problemene som Trond A., er det
     ikke vanskelig å se at tjenesten er ubrukelig. Men som sagt, for meg
     går det bra, selv om merkelige og ubrukelige feilmeldinger dukker opp
     fra tid til annen.
     
     Vi bør vente med å dra konklusjoner av 180-tjenesten på web.
     
     Hilsen
     Olav Bøhnsdalen
     
     
     
     



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 20-12-01 MET