Re: Bygg landet! (Eller "radikal teknorealisme")

From: Tom Kristensen (tomkri@unik.no)
Date: Fri Dec 08 2000 - 10:02:21 MET


>>>>> "Tom" == Tom Kristensen <tomkri@unik.no> writes:

Videresender et svar fra Jørg Westermann som utdyper bakgrunnen
for artikkelen fra NRK Telemark som jeg tok utgangspunkt i, samt
forklarer hvordan Haukelibanen er tenkt å fungere sammen med både
Vestfoldbanen og Sørlandsbanen.

Sørnorske Høgfartsbanar ser fornuften i å oppgradere Bratsberg-
banen allerede nå, med relativt lave investeringer til utbytting
av kontaktledningen på strekningen. Og ny trase mellom Larvik og
Porsgrunn (Eidangertunnelen) passer inn i det framtidige bildet.

Les artikkelen! Bygg landet!

    Tom> NRK Telemark har snakka med Leder i Sørnorske Høgfartsbanar,
    Tom> som mener Bratsbergbanen bør rustes opp før Eidangertunnelen.

    Tom> "Vil satse på brattsbergbanen" Publisert 07.12.2000 09:29
    Tom> Leder i Sørnorske Høgfartsbanar, Kjell Stundal, mener
    Tom> Grenland og Telemark bør satse på en opprustning av
    Tom> Bratsbergbanen framfor bygging av en ny Eidangertunnel.
    Tom> Stundal mener en opprustning på Bratsbergbanen vil korte ned
    Tom> reistetiden til Oslo med 30 til 45 minutter i løpet av ett
    Tom> til to år.
    Tom> http://www3.nrk.no/distrikt/telemark/nyheter/533711.html

    Tom> - Westermann: Mener Stundal at folk fra Porsgrunn/Skien skal
    Tom> ta toget til Nordagutu og Sørlandsbanen til Oslo, istedet for
    Tom> Vestfoldbanen rundt Farris?

-- Tom

------------- start of forwarded message --------------------------



This archive was generated by hypermail 2b29 : Thu Jan 18 2001 - 10:59:31 MET