Re: Når føleri fortrenger det vesentlige

From: Magne Haagen Flatval (magne@flatval.net)
Date: Sat Jan 08 2000 - 16:51:22 MET


Når en nrk-veteran (husker ikke navnet) spør skadestedslederen om de omkomne har lidd lenge, synes jeg journalistikken har blitt _vel_ dyptgående, iallefall dagen etter ulykka. Jeg ble skikkelig provosert av dekninga til nrk, mulig jeg ikke forventer meg stort av tv2, men folk med flere tiårs erfaring med journalistikk bør vært litt for rutinert til å vri kniven rundt i såret til de som ikke veit om slektninger eller venner lever. Det er upassende, både for situasjonen og for nrk som institusjon.

En annen ting jeg har lagt merke til, er at mange programmer driver med snikreklame. I "Etter skoletid" har programlederne flere ganger viftet med pepsi-bokser og andre merkevarer uten mål og mening. Tv2 er en komersiell kanal, mens nrk i utgangspunktet skal være fri for reklame.



This archive was generated by hypermail 2b29 : Thu Jan 13 2000 - 15:17:54 MET