Reduserte posttjenester - skal NTNUs ledelse fortsatt toe sine hender?

From: Trond Andresen (trond.andresen_at_itk.ntnu.no)
Date: 21-08-01


På'n igjen etter sommeren. Legger ut følgende korrespondanse til
orientering. Merk at ferskeste e-brev kommer først.

Trond Andresen

****************

>Date: Sat, 18 Aug 2001 17:02:30 +0200
>To: kollegiet
>From: Trond Andresen <trond.andresen_at_itk.ntnu.no>
>Subject: Reduserte posttjenester - skal vi fortsatt toe våre hender?
>
>Til øvrige kollegiemedlemmer:
>
>Se vedlagte korrespondanse med Tapir ved dir. Auganes. Mitt opprinnelige
>e-brev til ham aller nederst.
>
>Det ser ut som "post-i-butikk" ikke kan yte den samme service som Posten i
>dag. Jeg har tidligere framsatt flere alternative og muligens bedre
>løsninger, som ikke er blitt kommentert av Kollegiet eller administrasjon. I
>mellomtida har tida gått, og Tapir skal altså motvillig realisere noe de
>egentlig ikke ønsket.
>
>Og NTNU skal fortsatt sitte passivt og se på at post-servicen på NTNU blir
>dårligere enn før?
>
>Trond Andresen

>>From: Hans Gunnar Auganes <hans.g.auganes_at_tapir.no>
>>To: "'Trond Andresen'" <trond.andresen_at_itk.ntnu.no>
>>
>>
>>Hei:
>>Takk for melding.
>>Jeg kan pt ikke sende deg noen melding om eksakt hvilke tjenester vi i Tapir
>>vil utføre når vi starter post-i-butikk på Gløshaugen og Dragvoll.
>>For post-i-butikk gjelder at et basisutvalg av tjenester må utføres, i
>>tillegg er det mulig å ta inn flere tjenester etter beslutning fra den som
>>driver den aktuelle butikken.
>>Vi tar sikte på å drøfte utvalget av oppgaver med Posten, før vi bestemmer
>>hvilke oppgaver vi vil påta oss. Vi har ikke satt opp en fast tidsplan for
>>denne prosessen. Først må vi uansett få overstått semesterstarten.
>>Når et vanlig postkontor avvikles, og det i stedet kommer en post-i-butikk
>>ordning, så betyr det i alle tilfeller et redusert tjenestetilbud.
>>Post-i-butikk vil være en enklere løsning enn et tradisjonelt postkontor.
>>Jeg understreker at vi Tapir ikke har hatt noe ønske om at postkontorene
>>skal legges ned, og at vi først har fått en rolle i denne sammenheng etter
>>at Posten overfor NTNU har gjort det endelig klart at postkontorene kommer
>>til å bli lagt ned.
>>
>>Med vennlig hilsen
>>Hans Gunnar Auganes
>>Tapir AS

>>>Fra: Trond Andresen [mailto:trond.andresen_at_itk.ntnu.no]
>>>Sendt: 16. august 2001 09:48
>>>Til: Hans.G.Auganes_at_tapir.no
>>>Emne: Hva gjør de på postkontorene Gløshaugen / Dragvoll?
>>>
>>>
>>>Hei, Hans Gunnar Auganes!
>>>
>>>Tapir skal lage "post i butikk". Jeg har sjekket hvilke oppgaver de har i
>>>dag ved postkontorene på Gløshaugen/Dragvoll.
>>>
>>>Her er lista:
>>>
>>>- salg av fond (6 typer)
>>>
>>>- salg av alle typer lån
>>>
>>>- salg av forsikringer (reiseforsikring og kritisk sykdom)
>>>
>>>- salg billetter (mye til Samfundet)
>>>
>>>- behandling av innlevert post.
>>>
>>>- behandling av ankommet post, ofte slikt som postsjåførene
>>> ikke finner fram til direkte. Det krever lokalkunnskap.
>>>
>>>- valgkontor
>>>
>>>- rådgiving om framsending av post og penger, innenlands og
>>> utenands. Det krever fagkunnskap.
>>>
>>>- stort salg av emballasje og frimerker.
>>>
>>>- oppretting av konti, innskudd og uttak i Postbanken.
>>>
>>>- svar på alle typer spørsmål, og rådgiving, om Postbanken.
>>>
>>>(Når det gleder rådgiving, problemløsning etc. besvarer de mellom 50 til 100
>>>henvendelser pr. dag på Gløshaugen.)
>>>
>>>****
>>>
>>>Kan du sende meg en e-post hvor du krysser av hvilke av disse oppgavene
>>>Tapir vil videreføre via "post i butikk". Jeg trenger dette i forbindelse
>>>med at jeg har hatt denne saka oppe i Kollegiet, og skal følge den opp.
>>>
>>>mvh
>>>
>>>Trond Andresen



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 20-12-01 MET