Re: "Bare flaks kan redde kysten"

From: Oddmund Garvik (oddmund@ifrance.com)
Date: Mon Dec 18 2000 - 11:59:11 MET


Le Sam, 16 Déc 2000 13:40:04 +0100
"Bjarne Naerum" <bjarne@bo.online.no> a écrit:

> Garvik har meldt om flere stygge og "oljebaserte" miljøkatastrofer på
> franskekysten de siste åra. Også forårsaka av norske skip? Nå får vi
> -- for ikke å snakke om fuglene våre -- smake denne dritten sjøl,
> på vestlandskysten her hjemme.

Nei, det var ikkje snakk om norske skip. Eg veit ikkje om norske eigarar
var innblanda. Eigarforholda i internasjonal skipsfart er nokså
ugjennomsiktige.

Dei to store katastrofane det siste året blei forårsaka av den
Maltaregistrerte tankaren "Erika" som gjekk ned i ein storm i desember i
fjor med 30.000 tonn råolje. Minst 20.000 tonn forureina vestkysten frå
det sørlege Bretagne like ned mot kystfylket Charente-Maritimes nord for
Bordeaux. Ei enorm økologisk katastrofe.

Neste store "ulykke" var den italienske kjemikalietankaren "Ievoli Sun,
som gjekk ned under ein annan storm på kysten av Normandie den 31. oktober
i år med 6.000 tonn kjemiske produkt i tankane, deriblant 4.000 tonn
styren. Også ei alvorleg økologisk katastrofe, særleg for kystfiskarane
denne gongen. Reiarar, transportørar (og kapteinar) tar i profittjaget
store sjansar. Og samstundes med slike forlis, nyttar andre skip høvet til
å spyle tankar og lasterom, noko som fører til enda meir forureining. Det
er mogleg norske skip er blant desse.

Den siste katastrofen i Europa forårsaka av eit norsk skip, var forliset
til "Braer" ved Shetland (om eg ikkje hugsar feil). Den gongen flaut
85.000 tonn olje ut i havet og førde til skade både til sjøs og på land
(m.a. "oljeregn" og store konsentrasjonar av petroleumsgass på land).

Det hastar med å stramme opp normer, internasjonalt lovverk og kontroll på
dette området. Men motstanden er stor, og Noreg er diverre eit av landa
som strittar mot. Resultatet er ei skandaløs jonglering med tryggleiken
til sjøs, dels bak ryggjen til oss vanlege innbyggjarar.

For litt over ei veke sidan sende eg dette innlegget til KK-forum:

"Nok ein gong diltar Noreg motviljug etter (rett nok saman med nokre andre
land). Ein skal ikkje tukle for mykje med "selveierdemokratiet",
eigeninteressene - for ikkje å seia sjølvråderetten...

Dette er ei svært ømfintleg sak her til lands etter to store forlis det
siste året, og det blir nok rabalder om denne saka. Kvar dag siglar litt
over 600 skip på sjømotorvegen vest for Normandie og Bretagne, og 35-40%
av dei er "navires poubelles" - søppelskip...vrak...utanfor normene.
Ei permanent skandale!

Oddmund Garvik

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/d179156.htm

"Norge og EU enige om sjøsikkerhet

Norge godtar et kompromissforslag fra EU om strengere regler for tankskip
og sikkerheten til sjøs.

Aftenpostens korrespondent
YNGVE HELLESTØL
Nice

Striden over. - Norge hilser velkommen EUs nye forslag til strengere
regler for sikkerheten til sjøs, sier nærings- og handelsminister Grete
Knudsen etter en rundebordskonferanse om sjøsikkerhet i Paris i går.

Norge har tidligere kjempet sterkt imot et forslag fra EU om at
tankskip med enkeltskrog skulle forbys allerede fra 2010. Striden
mellom Norge og EU er løst, etter at EU-landene nå vil forskyve denne
fristen til 2015.

- Det er forslag norsk skipsfartsnæring kan leve godt med, sier
statsråden til Aftenposten.

Opprinnelig ønsket Norge et forbud først fra 2021, og Knudsen
karakteriserer den nye fristen i 2015 som et kompromissforslag. Norsk
skipsfartsnæring har fryktet at et forbud allerede fra 2010 ville ført til
at mange forholdsvis nye tankskip måtte hugges opp.

Erika-forliset
I kjølvannet av Erika-forliset utenfor kysten av Bretagne i desember
1999 har EU-landene, anført av Frankrike, arbeidet med strengere
krav til sjøsikkerhet. Forslagene innebærer også nye regler for
havnestatskontroll og klasseselskapene. Dette er forslag Norge lenge
har støttet.

Topplederne i EU har på det pågående toppmøtet i Nice gitt klarsignal
til å skjerpe kravene, og EUs transportministre skal ta stilling til
regelverket på et møte 20. og 21. desember. Deretter vil forslagene bli
tatt opp i den internasjonale sjøfartsorganisasjonen IMO i april, slik
Norge har ønsket.

Ny EU-utfordring?
EU-landene har også foreslått å opprette et nytt kontor eller organ for
maritim sektor.

Den norske statsråden sier etter samtalene med sin franske kollega,
transportminister Jean-Claude Gayssot, at det er meget uklart hva det
nye organet skal ha som ansvarsområde.

Dersom det skulle få en overnasjonal karakter, vil Norge få en ny
utfordring i forholdet til EU, mener Knudsen.

- Men foreløpig ser det ut til at det skal være av rådgivende karakter
innenfor områdene kompetanse og utdannelse, sier hun."
 
______________________________________________________________________________
Vous avez un site perso ?
2 millions de francs à gagner sur i(france) !
Webmasters : ZE CONCOURS ! http://www.ifrance.com/_reloc/concours.emailif



This archive was generated by hypermail 2b29 : Thu Jan 18 2001 - 10:59:35 MET